fredag 30. april 2010

Mesterkatten




"Gi meg ett par støvler og en sekk så skal jeg gi deg gull og lykke." Det eneste den yngste møllersønnen fikk arve var en katt. " Hva skal jeg med en katt" Han rekker bare tenke tanken før katten stiller seg på bakbena og snakker til han.

Mandag 26. mai var jeg og mine elever på teater, et fyrverkeri av en teaterforestilling. Der fikk vi møte katten med støvlene, den begeistrede kongen, den onde trollmannen og de enfoldige vaktene Andersson og Olsson. Vi fikk møte hester, løver, mus og rappende rapphøns. Det var kun tre skuespillere som spilte alle disse karakterene, og mange mange, mange fler. Det gjorde de med lekende karakterspill og mimiske krumspring. Både voksne og barn lo like mye, og alle var storfornøyde med forestillingen. Den anbefales på det sterkeste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar